2012. január 5., csütörtök

Rómeó és Júlia (Budapesti Operettszínház)

Montague-né (Csengeri Ottília)
Csak mikor nemrégiben felfedeztem, hogy elhanyagoltam az Operettet, támadt fel bennem a vágy, hogy újra megnézzem a Rómeó és Júliát, amit még (előkerestem a jegyet, mert szorgosan őriztem) 2004. december 25-én, szombaton délután 3 órakor láttam először, és máig utoljára. Az pedig nem ma volt. Akkor még a CD jól ismert szereposztása volt jelen a színpadon is; Szinetár Dóra, Dolhai Attila és Bereczki Zoltán, illetve "a többiek", akik szerencsére máig a stáb tagjai, legfőképp Náray Erika (Dada), Csengeri Ottília (Montague-né) és Janza Kata (Capuletné). Ugyanakkor mázli kell egy ilyen szereposztás kifogásához, de ez most megtörtént. Ma este Vágó Zsuzsi (egyik új kedvencem az Abigélben, Rebeccában) játszotta Júlia, Kocsis Dénes Rómeó és Brasch Bence Mercutio szerepét.

No nem mintha a Rómeó és Júlia valamikor is a teljes feledés homályába merült volna, manapság rengeteg színház játssza, rengetegféleképpen (pl. Vígszínház), mégis úgy tűnik, valahogy a musical sikere helyezte ilyen nagyon előtérbe. Ezúttal nem a már így is jóformán mindenki által ismert musical bemutatására (hiszen többek között DVD-n is kiadták), hanem a régi-új megformálásra fókuszálnék.

Dada (Náray Erika) és a háttérben
Capuletné (Janza Kata)
Vágó Zsuzsi profi, nagyon illik rá Júlia szerepe, és összességében az "újak" is jól illettek a darabba, valóban nem ártott itt a vérfrissítés, ugyanakkor hálásak lehetünk a "nagyoknak", akik mégis elvitték a darabot. Kocsis Dénesnek és Brasch Bencének még rengeteget kell tanulniuk; a színészkedésükkel nincs baj, valóban tehetségesek. Énekelni is tudnak, csak a kettőt ügyesen, és tisztán kell majd kombinálni. Mindenesetre én bevallom, meglepődtem, nagyon jó úton haladnak.

Feltűnt, hogy Júlia alig szerepel a darabban, és ez (valamint sok más aspektus) az egész tragédiának egy különös értelmezését veti fel, amin érdemes elgondolkodni, és amire én még 2004-ben nem figyeltem oda. Bizonyos szempontokat elhagy, bizonyosokat az eredetinél sokkal jobban felerősít, és persze néhol erősebben dramatizál mint maga Shakespeare.

Kellemes, meglepő és jó élmény volt a Rómeó és Júlia, ami azért már nem a régi, de úton van egy újabb önmaga felé. Az estét kétségkívül Csengeri Ottília (jelmezben és sminkben vitathatatlanul) és Janza Kata Gyűlölet-duettje nyerte, de Náray Erika, Csuha Lajos és Vágó Zsuzsi hangjai is végtelenül kellettek a sikerhez. A közönség visszhangja alapján még jó darabig műsoron lesz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Csak moderálás után kerül megjelenítésre!